Velký úklid

Poslední dobou mám pocit, že pořád jenom uklízím. A to jsem zjistila, že je hlavní příčinou mého úbytku energie v posledních dnech. I když už jak víte jsem se spousty věcí zbavila, přesto jsem stále měla pocit, že je těch věcí okolo mě stále nadbytek a tak moc mě to netěší, že jsem se do všeho pustila znovu. Takže jsem teď ty myšlenky na hubnutí po porodu, cvičení, nové dekorace a běžný úklid odložila stranou, abych si mohla udělat nejdříve pořádek doma, což ulehčí i mě, a budu se zase všemu novému moci věnovat s čistou hlavou.

Shodou okolností jsem také narazila na systém uklízení od Marie Kondo, kterou možná dávno znáte. Ačkoliv jsem zachytila na internetu jen pár základních myšlenek, absolutně jsem se s nimi ztotožnila a moc mi pomohly. Takže jsem každý den pečlivě prošla každou skříňku, zásuvku nebo krabici, ze které jsem vybrala pouze to, co se mi opravdu líbí, koresponduje s mým stylem a dělá mi radost. Vše ostatní, u čeho jsem si nebyla jistá na pár dní skončilo ještě v provizorní krabici. Ale po pár dnech jsem se dokázala rozloučit i s ní. 

A jaký je výsledek? Pocit úžasné lehkosti, harmonie a klidu, který mi tolik chyběl. Všechny naše úložné prostory jsou teď přehledné, srovnané, organizované, vzdušné, a mě oblkopují jen kousky, které mě těší, takže i ten běžný nepořádek teď vypadá mnohem estetičtěji :-). Nejlepší na tom je, že se nedostavily ani žádné výčitky, ale naopak když jsem viděla, kolik zbytečných věcí muselo pryč, snad jsem se už konečně více poučila do budoucna. Hlavně co se týče pečlivějšího výběru při dalším nakupování a to nejen oblečení. Minimálně v otázce kvality nebo kupování si náhražek, protože na ten vysněný kousek se prostě počkat vyplatí. Teď jsem navíc i pyšná na to, že můj vysněný obrovský botník a šatník je téměř třetinový, a mám v něm pouze moje srdcovky, které jsou pohodlné, a skutečně je unosím! A pokud potřebujete také udělat velký úklid, nebo vás prostě jen tohle téma zajímá, dejte mi vědět, a ještě vám více jednotlivé rady, které mi pomohly zase někdy více rozepíšu.



Dnes přidám alespoň pár tipů na organizaci, protože tu já miluju ze všeho nejvíc. Všechny drobné úložné prostory, boxy, krabičky a tak dále. Ideálně barevně i stylově jednotné, omyvatelné a bezúdržbové, dlouhověké a nerozbitné. Z tohoto důvodu jsem se třeba zbavila veškerých proutěných košíků, které jsem nahradila plastovými. Protože se v nich hodně usazoval prach, třeba jemné prádlo se v nich skladovat nedalo kvůli poškození, a bohužel mi také v našem starém době s vlhčím vzduchem několik zplesnivělo. Jinak jsou samozřejmě mnohem útulnější a z přírodního materiálu, o tom žádná, ale tohle mi teď vyhovuje mnohem víc. Takže vyberte si to, co vyhovuje zase vám, a všem drobnostem dejte hranice a svoje místo nejen ve skříních a zásuvkách, ale třeba taky na komodě.



Já jsem si nejvíc oblíbila nejrůznější boxy a košíky z Jysku nebo Ikea, kde jich seženete opravdu rozmanitou škálu za poměrně slušnou cenu, protože jich je potřeba vážně dost. Do krabic a boxů jsem tak roztřídila léky, pečivo, kosmetiku, hračky, ručníky, sezónní oblečení, papírnictví, ale i třeba potraviny v kuchyni nebo elektrické spotřebiče. Vše teď má své místo a snadno danou věc najdu. Pokud se ale nespokojíte s klasickými úložnými pomocníky, zkuste originálnější řešení. Třeba na šperky můžete použít starou skleněnou vintage cukřenku. Na designové kousky, které chcete, aby byly vidět, ale zároveń se na ně neprášilo, zkuste třeba průhledný akrylový box od Bloomingville, který mám doma i já (uvidíte ho třeba TADY). A stylově a prakticky se dá uložit nejen metr, věšáčky na obrazy, žárovky, tužkové baterky a další ne zrovna estetické nezbytnosti. Skvělý bude multifunkční systémový box e.s. i-Boxx 72 od profi značky Engelbert Strauss, do kterého se dají pořídit i různě velké vnitřní organizéry. 



Jednoduše i úklid může být kreativní a bavit vás! Teď jen vydržet, udržet a dotáhnout ještě těch pár kroků, které mi ještě zbývají.

Děkuji vám, pokud jste dočetli až jsem a držím palce, jestli jdete také do toho! 
Šárka


19 komentářů

  1. Tak to gratuluji, potrebovala bych udelat to same:-), krasne se na to diva. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Marcel jeste par dodelavek, ale moc se mi ulevilo. A i ty hadry uz konecne ladi!!! ;"😂👌🏼 Mej se hezky a dekuju za navstevu.

      Vymazat
  2. Také se na to chystám,ale pořád na to nemám tu správnou náladu,potřebuji pořádně nakopnout:-),jo,jo pěkně se na to dívá:-).E

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak posilam poradny kopanec! Jojo, je to i ke krasnemu pokoukani! :-D

      Vymazat
  3. Ja uklizim prubezne, co dlouho neouziji venuji dal, na FB mame v nasem meste i skupinu, kde se da cokoli vymenit treba za domaci produkty :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko to je vubec idealni! A skupinu mate teda uzasnou, obcas bych neco rada darovala, ale nevim si uplne rady komu nebo kam. Krasny maj 🙋🏻

      Vymazat
  4. Také se tím snažím řídit, ale jak to není dotažené do konce, jako by za nějaký čas nebylo :-D Tak abych zase začala:-) L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci no prave! Takze ted jsem to prave potrebovala vic nez obvykle 🙏🏼😉

      Vymazat
  5. Uklizena domacnost vypada uzasne, obzvlast, kdyz je vse sladene. U nas bohuzel sci-fi i kdyz pravidelne cistky delam... chybi nam disciplina davat vse zpet na sve misto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda! Ono s malymi detmi taky, proste utirat, stirat, luxivat a sbirat se musi stale, tak jsem chtela aspon mit vse v poradku ve skrinich. Jinak me manzel taky zlobi a doufam, ze se polepsi. Jestli to do budoucna okoukaji deti, bude to pruser! Tak drzim palce aspon pro malou zmenu i k vam 😉❤

      Vymazat
  6. ...takové čistky jak psala pí Hanča dělám jednou za čas také.Něco se ve mně sepne a jdu do toho.Jsem vyhazovací typ a jak věc nemá své užití jde.Máte to jako vždy krásné...krásné dny Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti presne, ja taky! A stejne to ted i na me bylo malo. A dekuji, uz to jen udrzet 😉 mejte se krasne.

      Vymazat
  7. gratulujem....aj ja milujem redukovať "haraburdy"...ibaže problém, čo s nimi...veľa vyhodím, ale dekorácie je mi ľúto vyhodiť...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jeste musim par detailu dotahnout 🙈 Ale taky to miluju. Dekorace rozdavam po rodine, co je treba nove nekdy i poslu dar jako darek kdyz vim, ze udela radost jinde. Nebo muzete zkusit prodat na nejakem online bazarku 😉 Dekuji za navstevu 😘

      Vymazat
  8. Jsem taky organizační a uklízecí typ a takovéhle články mě baví opravdu moc! Snažím se o něco podobného a kdyby takto vypadaly všechny vnitřky našich šuplíků a skříněk (nejen v kuchyni), byl by to pro mě splněný sen ;-). Doteď mám před očima vnitřek skříně u Homevialaura - taky máme doma něco podobného - je tam schované žehlicí prkno, vysavač, kbelík na vytírání podlahy... akorát s tím rozdílem, že ona má bílý i ten kbelík!;-D Pro mě je tohle opravdu dokonalost a nesmírně mě to uklidňuje (myslím, že jsou to příznaky nějaké poruchy ;-D)... Ať se Ti daří tento ideál udržovat a zase se pochlub s něčím podobným, budu ráda ;-). Měj se krásně!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru poruchu mam stejnou a Laura je pro me velkou motivaci! Taky me to nesmirne uspokojuje, a kdyz jsem ted vyhazela vse neladici a nevyuzite z kuchyne, manzel mi privezl jako darek slavnostne sadu jeramickych nozu s kazdou jinou barvou 🙈🙄😂 Radikalne jsem to odmitla, to by byl hrebicek do rakve po tom vsem! Nepotrebuju je a neladi, ja se divila ze me po tech letech nezna a on ze jsem fakt nenormalni 😂😂😂 Tak pevne nervy a at se dari nejrn organizace, jsem rada ze clanek se libil 😘🙋🏻

      Vymazat
    2. :-D))))) Ti chlapi! Oni to nepochopí a nepochopí :-D...
      V.

      Vymazat
  9. Šárko,tak tohle bych se potřebovala naučit. já jsem nevyhazovací typ a mám pocit, že už je toho příliš, jen to prostě nedokážu. mám strach, že to co vyhodím budu hned druhý den hledat. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko to chápu. Ale když pak vidím, jak tohle třeba u starých lidí graduje, je to smutné. Zkuste knížku Od Marie Kondo nebo bednu, kam si pár nepotřebných věcí na čas schováte, a uvidíte, že si na ně ani nevzpomenete a budou moci z domu. Je to vážně potom velká úleva a příliv nové energie! A zase je i příjemnější si to potřebné třeba pořídit nové, ale většinou ani to není třeba. Mně to funguje tak, že když si na něco vzpomenu, že bych potřebovala, vždy to ke mně přijde nějakou zázračnou cestou, a kolikrát i bez peněz :-). Tak držím palce, minimálně za zkoušku to stojí ;-)!

      Vymazat

Díky za každý Váš komentář a zastavení se na MMB, těším se na vás! Šárka.